"Gang" na straně zákona

30.04.2023

Takto je mnohdy s jistou nadsázkou označován motorkářský klub Black Dogs LE MC. Důvod je nasnadě, ve svém středu totiž sdružuje příslušníky exekutivních složek státní správy, armády a záchranářů. Je nám ctí tady dnes přivítat jeho prezidenta a zároveň člena našeho spolku Tour de Morava Milana Panáka.

Milane, řekni nám stručně něco o historii vzniku vašeho klubu.

V roce 2001 se zrodila myšlenka na založení motoklubu, sdružujícího na území České republiky policisty a vojáky. Jelikož naši zakladatelé měli minimální znalosti a zkušenosti, oslovili Blue Knights z USA a tito jim poštou zaslali jakýsi návod na vznik chapteru tohoto klubu v České republice.

Ovšem v průběhu roku 2002 se ukázalo, že filosofie, struktura a složení členské základny Blue Knights není pro českou scénu "to pravé ořechové". Nakonec i s ohledem na specifika české, poměrně uzavřené a konzervativní motoscény, padlo zásadní rozhodnutí o založení českého, svébytného a samostatného motoklubu, který by se postupným vývojem transformoval na tradiční law enforcement MC. Za účasti šesti zakládajících členů vznikl "Black Dogs International Police Motoclub", v této době označený jako RC a označený jednodílnou zádovou nášivkou. 

A konečně v roce 2005 vznikl první LE MC klub v České republice a to Black Dogs LE MC Czech Republic.

Nejde se nezeptat. Proč zrovna Black Dogs?

Název Black Dogs LE MC v černé a šedá barvě na klubových znacích znázorňuje motto "Bojujeme jako šedé stíny s černou stranou společnosti". Konkrétně přispíváme vzájemnému porozumění motorkářů a aktivně se snažíme napomáhat snižování nežádoucích sociálních jevů mezi motorkáři. Svým jednáním a chováním budujeme hrdost na příslušnost k organizacím, jejichž členové aktivně pracují ve prospěch občanů České republiky a státu jako takového.

Pořádáte nějaké veřejně přístupné akce a můžete čtenáře na nějakou pozvat? 

Účastníme se řady otevřených akcí, ale to co pořádáme je spíše pro pozvané. Nicméně když se někdo ozve, že by nás rád viděl, nemáme s tím problém a na akci ho pozveme.

Co tebe a tvé přátele přivádí k nám do Mutěnic?

Přivádí nás právě Ameriky mezi sklepy. Víno, ženy, zpěv a parádní bouráky v neopakovatelných kulisách. Kde jinde by jsme tou dobou měli být? :-) 

Vůbec celá ta myšlenka motorky + auta pro radost nám i ostatním.


A na závěr se tě zeptám. Na jaké klubové stroje se mohou návštěvníci 20. května těšit?

Účast našich jezdců bude letos hojná. Namátkou zmíním:

 - US verze HD FLHR Road King 2011 s upraveným motorem (vačky , hydroštely , Fuel) a kevlarovou spojku od fa. Barnett.

- HD Street Bob, model 2020,  s motorem M8 107 cui se spoustou doplňků. Za všechny např. výfuky Jekyll&Hyde se stavitelným zvukovým projevem ve třech stupních.

- HD Fat Boy rok 2013, typ F2S, varianta LVF.
Objem 1700 ccm.

- HD Low Rider S, s motorem o obsahu 114 cui = cca 1900 ccm a kroutícím momentu 155 Nm. Doplněný o USD vidlice a brzdami se dvěma kotouči. 

- HD Softail Cross Bones 2010. S obsahem motoru 1584 ccm a výkonem 56 kw/76 hp. Výfuky Vance & Hines. 

- HD Street Glide ST 2022. Motor Milwaukee-Eight® 117, 1923 ccm, 172 N/m s designovým stylem West Coast, kapotáž Batwing. Délka: 2400 mm, výška sedla: 678 mm, objem nádrže: 22,7 L.


Mejlo, děkuji ti nejen za "pokec", ale i za tvou pomoc s organizací letošního ročníku. Moc se na tebe i kluky z Black Dogs LE MC těšíme. 

Rádo se stalo, vždycky rádi pomůžeme ;-)